Unes imatges inspiradores ens serviran per trencar la por de la pàgina en blanc i per trobar les paraules que ens neixen de ben endins per parlar d’un sentiment universal, l’amor, que cadascú sent i interpreta de manera particular.
Jugarem a dir coses sense acabar de dir-les fent ús de les insinuacions, dels suggeriments, dels detalls que ens envolten i d’allò que mostren o bé que ens amaguen els nostres sentits. I ho embolcallarem tot amb un punt de sensualitat i erotisme.
A cura de Jenni Rodà, correctora, professora d’escriptura i escriptora
Lloc: Biblioteca Carles Rahola
Amb l’amorímetre, els problemes amorosos s’hauran acabat. Gràcies a un original enfocament doble, científic i artístic, podrem mesurar perfectament tant l’amor propi com l’aliè, el present i el potencial. Analitzant els símptomes físics que van lligats a cadascuna de les fases amoroses, així com les produccions literàries, cinematogràfiques i musicals que les acompanyen, aprendrem a quantificar la quantitat d’amor que podem donar i rebre.
Aquest increïble progrés tecnològic es troba encara en fase experimental, i és per això que la posada en pràctica amb adolescents, que, com és sabut, són els qui tenen els sentiments més encesos, permetrà perfeccionar-lo abans de patentar-lo i comercialitzar-lo.
A cura d’Àgata Losantos, editora i mediadora literària
Lloc: Biblioteca Carles Rahola
L’amor pren moltes formes, a vegades amb límits més arrodonits, d’altres amb arestes més geomètriques o fins i tot punxegudes. L’amor pot ser ferm com una muntanya o acollidor com unes mans que et sostenen. L’amor ens dona forma als cossos i, alhora, nosaltres podem modelar la manera d’estimar.
Prenent com a punt de partida fragments literaris, donarem forma a diferents amors descrits als textos creant peces escultòriques amb fang. Les peces d’argila es poden llegir de la mateixa manera que interpretem un escrit. Com donar forma a la passió? Quina textura té l’amor contrariat? La capacitat expressiva d’aquest material ens sorprendrà. Jugarem a modelar l’amor amb fang.
A cura de Martina Rogers, artista visual
Lloc: Biblioteca Carles Rahola
En aquest taller ens preguntarem com s’entenia l’amor trobadoresc a l’Occitània medieval i si té semblances en com l’entenem avui dia. Mirarem d’apropar-nos-hi a través de la creació dels seus poemes tot fent ús de diversos models de llenguatge en IA i de diverses tècniques teatrals.
A cura de Maria Jover i Gerard Franch, actors i cantants
Lloc: Biblioteca Carles Rahola
En aquest taller es farà una introducció al món del rap. Es proporcionarà als alumnes una comprensió fonamental de la composició musical, incloent-hi l’ús de la melodia, el ritme i el flow. Primer s’explicaran els orígens del rap i el hip-hop, després els alumnes podran veure algun videoclip de Babaflow i, finalment, escolliran una temàtica, compondran algunes rimes i faran una posada en escena.
A cura de Babaflow, compositor i cantant
Lloc: Biblioteca Carles Rahola
Les paraules són aire. No podem dir-les sense respirar. Ens trobarem en un espai, i l’espai s’omplirà del so de les paraules. Jugarem a crear un text col·lectiu i també a posar-hi veu: del full en blanc al primer vers, i del poema a l’expressió sonora. Després, l’espai es tornarà a buidar com un pulmó.
A cura d’Alejandro Santaflorentina, poeta, dramaturg i mediador cultural, i Clara Centenera, actriu i poetessa
Lloc: Biblioteca Carles Rahola