CIUTATS EN CRISI: ATENES
Petros Màrkaris (Istanbul, 1937) afirma que el gènere negre és necessàriament urbà i que sense ell no s’entenen les ciutats. Quan parla de Manolo Vázquez Montalbán diu que el creador de Pepe Carvalho ho és també d’una ciutat, Barcelona. Aquest és el punt de partida de la conversa del creador del comissari Kostas Jaritos, que està a punt de tancar la seva tetralogia de la crisi (Amb l’aigua fins al coll, Liquidació i Pa, educació i llibertat) amb Hasta aquí hemos llegado (2015), amb la crítica cinematogràfica Imma Merino (Castellfollit de la Roca, 1962).
Perquè Petros Màrkaris no només escriu l’Atenes rabiosament contemporània, sinó que també ha escrit els guions de dues de les pel·lícules més emblemàtiques del cineasta Theo Angelópulos, La mirada d’Ulisses i L’eternitat i un dia, en què la càmera recorre el territori fronterer entre Grècia i Albània, que és, curiosament, d’on prové el famós comissari Jaritos.
Conferència en llengua anglesa amb traducció simultània al català
Entrada lliure